Loodusõpetuse tundides kasutame erinevaid meetodeid ja õppeviise, kõige sagedamini aga õuesõpet ja avastusõpet.
Õuesõpe täiendab traditsioonilist pedagoogikat, kus õppetöö toimub tavaliselt nelja seina vahel. Õuesõppe lähtealuseks on avastusõpe.Loodus on õpikeskkond, mis pakub võimalusi ja loob terviku. Õues õppimine tagab liikumist võimaldava õpikeskkonna, kus keha paneb tööle mõtte. Loodus pakub teadmisi, tundeid ja vaimustust.
Õuesõpe täiendab traditsioonilist pedagoogikat, kus õppetöö toimub tavaliselt nelja seina vahel. Õuesõppe lähtealuseks on avastusõpe.Loodus on õpikeskkond, mis pakub võimalusi ja loob terviku. Õues õppimine tagab liikumist võimaldava õpikeskkonna, kus keha paneb tööle mõtte. Loodus pakub teadmisi, tundeid ja vaimustust.
Avastusõppe meetod on üks uurimuslikku õppe vorm ning riiklikus õppekavas mõeldakse uurimusliku õppe all objektide või protsesside vaatlust, probleemide määramist, info kogumist ja analüüsimist, uurimisküsimuste ja hüpoteeside sõnastamist, katsete ja vaatluste planeerimist ning tegemist, saadud andmete analüüsi ja järelduste tegemist ning kokkuvõtete suulist ja kirjalikku esitamist.
лие.
Nii näiteks uurisid 2.klasside õpilased kooliõues leht-ja okaspuid, põõsaid, valisid "oma puu", uurisid selle tüve, lõhna, lehti, pärast jagati oma kogemusi ja arutati.
Kolmandate klasside õpilased teevad katset "Huvitav hallitus", õppides teemat "Seened", sh hallitusseeni, et teha järeldused, millistes tingimustes hallitusseened paljunevad paremini, kuidas kasvavad, mida selleks vajavad...
Esimese klassi õpilased aga uurivad linnapargi puid, õpivad tegema vaatlusi ninh märkama ja analüüsima looduslikke objekte:
No comments:
Post a Comment