Õppida loodust
tundma ja seda analüüsima eesti keeles
ei ole 1.-3.klasside vene lastele nii lihtne, kuna nemad peavad keeleliste
konstruktsioonide kõrvalt omandama ka ainet ning õppima seoseid looma ja
anlüüsima. Avastusõpe, uurimuslik lähenemine ja põnevad praktilised ülesanded
ning katsed aitavad protsessi lihtsamaks ja huvitavamaks muuta.
3.klassides,
näiteks õppisid lapsed teemat „Seened“, kasvatades ka oma „hallitusseent“ ning teema „Bakterid“ õppides tegid näitlikku
katset, kus bakterite rollis oli hoopis must pipar, mille „levikut“ edukalt
peatas käteseebi kasutamine.
Teise klassi
õpilastele aga meeldis täita loovülesannet teemal „Minu unistuste park“, mille
käigus joonistasid nad oma unistuste parki, milles pidi kindlasti kasvama 3 lehtpuud,
2 okaspuud, 3 põõsast. Kõiki neid nimetasid nad eesti keels, tutvustades oma
joonistust teistele.
Esimeses klassis
aga arutati, kuidas värviline maailm aitab loomadel ennast kaitsta, mõnedel aga
teisi loomi hoiatada, kordasime vikerkaare värve ning värvide segunemist
põnevate katsete „Sammuv vesi“ ja „Magus
Vikerkaar“ abil.
No comments:
Post a Comment